lauantai 19. joulukuuta 2015

Hällö (jos päivittäs tätäkii blogia kerran elämässään -pölinä)

Tere,

tietokoneen päivitys - siis ihan fyysisesti - ois vähän niinku työn alla. Osiahan ei ole vielä ku kotelo ja näytönohjain, pitää joskus ajatuksen kanssa käydä läpi seuraavia osia mut ku se vaatii niin paljon aivoja ja stressaan rahaa :D Opiskeluja ois kuitenkii vielä edessä jonkun verran, valmistuu pitäs joko ens keväänä tai syksynä... Ja opintotuen suuruus ei päätä huimaa ja vuokrakii nousee koko ajan.

Oon koko ens viikon lomalla ja testailin tänään vihdoin tuota uutta näytönohjainta. Ilmeisesti peli on liian vanha kyseiselle kapistukselle ku ilmotti alussa, ettei tunnista sitä näytönohjainta. Kyl se pyörii ja toimii niin ku ennenkii, mut tekstit on puuroa. Saa niistä selvää, mut kyllä ne ennen oli selvästi terävämpiä. Ihan niinku resoluutio ois väärä, vaikka ei ole... Pitää vielä tutkia näyttiksen asetuksia ja googletella aiheesta.

Toisaseks ei ainakaan Virhekoodia 12:staa lätkiny ruutuun. Mut pysyttelin kyllä koko ajan samassa kaupungissa enkä tehny mitään suuria juttuja. Tätä nimittäin luvassa:


Tää liittyy yhteen noista meikäläisen pääperheistä ja on ollu ajatuksen asteella jo vaikka kuinka pitkään. Jos viimeks oon kunnolla pelannu koko peliä vuonna 2013 ni on se nyt ainankii sen 2-3 vuotta vanha ajatus. Tarkkasilmäsimmät voi ehkä tunnistaa mistä kaupungista ja näin ollen perheestä onkaan kyse. 

Sen verran haluun valottaa ite rakennuksen ideaa, et näin aikanaan (varmasti yli 3 vuotta sitten) unta, et tein simssiin taloa ja piirsin jo sillon paperille sen, mitä nyt kyseisestä unesta pystyin muistamaan. Muistan vieläkii sen perusidean talosta - värit sekä sen, et se oli rinnetalo just tähän tapaan. Ja täytyy sanoa, et onnistuin paremmin ku hyvin. Tai se muodostu peliin paremmin ku paperille pystyin hahmottamaan. Miulla on tällä hetkellä ulkokuori, tai ennemmin sen raakaversio, valmiina ja ens kerralla rupeen hiomaan sisätiloja ja loppusilauksia. Tiiättekö mikä minuu kyrsii eniten talojen rakentamisessa? Rakennusvaiheessa ei KOSKAAN tiiä eikä muista, mitä huoneita tarttee ja minkä verran tilaa. Sit ku se on ah-valmis, sitä huomaa et sieltä puuttuu sitä sun tätä ja sit mitään ei mahu enää mihinkään eikä sitä saa oikein laajennettua rikkomatta sitä ideaa ja ulkomuotoa. Ja sit päätyy tekemään kellareita ja täyttämään ne roinalla! :D

Mutta, kattellaan. Jonkun aikaa vietän aikaa tän prokkiksen kanssa ennen ku uskallan kokeilla ihan pelaamista itessään.                  


Ainiin, sori etten oo vastanu muutamaan viimesimpään kommenttiin. Keskittymiskyky👍

perjantai 7. elokuuta 2015

Behind the Scenes (siis ihan niinku oikeesti oikeesti kulissien takana)

Innostuin vähän nostalgioimaan TS1:sen kanssa, siitä postasinkin tänään aiemmin joten muistakaa lukee se(kin), jos kiinnostaa. Ja sen innoittamana ja tylsistyksissäni (ku ootin et ne postauksen videot latautuu!) rupesin säätämään tällästä kulissien takana -postausta meikäläisen simshistoriasta että -kokoelmasta. Enjoy!


Kaikkihan tietty alko The Sims 1:stä.Se oli luultavasti vuotta 2000 tai 2001 eli ku olin 9-10v. ja yhellä sillosella kaverilla oli paljon mielenkiintosia pelejä. Jostain se oli kaivanu simssitkin. Ennen sitä kyllä kuulin simssistä iskältä, selasin jotain pelilehteä tms. ja iskä mainihti pelin nimeltä The Sims, "mut se on ilmeisesti enemmän aikuisten peli." Se jäi sitten siihen.

Anyway, toi ton aikanen kaveri sitten esitteli meille simssit ja jossain välissä se halus myydä ne. Oltiin testattu Lemmikit-lisäosaa toisen kaverin luona ja meistä jokainen halus sen (miulla ei ollu ees vielä peruspeliä). Voitteko kuvitella, et siihen aikaan tietokone ei jaksanu pyörittää YKKÖSEN lisäosaa? Vanhassa kaupungissa käynti takkus ihan hirveesti kaverin koneella ja simit liikku todella tökkien. No, se lisäri (ja moni muu) meni sitten kaverille.

Oman ekan Simssini hankin tolta em. kaverilta, jolla oli edelleen joku peli jälellä. Se oli varmaankii kesä 2002 eli jollon täytin 11 (saatto olla myös kesä 2001). Ostin siltä 20€:lla The Sims Party Pack -nimisen paketin, jossa oli TS peruspeli ja House Party -lisäosa. Se on itseasiassa tämä nimenomainen paketti tässä:

The Simsin (1) pelailua vol 3

Hah, teki mieli pelata TS1:stä! Vielä on ihan sikana asioita, mitä en oo testannu ja eilenkii unohin testata mm. sitä sydänsänkyä, mitä erityisesti mietin et testaan. No minä mitään muistanu :D

Viimekshän ku pelailin tällä Anni Kamalan perheellä, iski kauhee järkytys et apua, tää ei oo enää nostalgiaa, miehän LUON UUTTA koko ajan ja oli pakko lopettaa o_o Talo on ihan eri näkönen jo ja ties mitä (okei miulla on ne ikivanhat tallennukset edelleen jossain säilössä), niin kaukana siitä mitä se oli sillon ku siirryin kakkosta pelaamaan. Nää tallennuksethan on siis alunperin jostain vuodelta 2005 tai 2006. Harmittaa, ettei niitä ihanihan ensimmäisiä TS1 tallennuksia tietenkään oo enää olemassa :D

Ainiin, jos joku täällä intoutuu myös pelaamaan, niin kerron salaisuuden miten jaksan tätä kaikkee: ykkösessähän tarpeet laskee ku lehmän häntä ja niitten takia pelaaminen on joskus tuskaa. Käytän ite Around the Simsin Mood Boostereita aka modattuja tavaroita, joilla saa tarpeet kaikki tappiinsa heti. Suosittelen, jää enemmän aikaa ite pelin ominaisuuksille eikä silti tunnu niin tylsältä EIKÄ samalla tavalla huijaukselta ku 2:sen tai 3:sen kanssa tuntus ilman tarpeita.

No mut, katotaan mitä eilisestä pelaamisesta tuli!


lauantai 25. heinäkuuta 2015

Roget - Osa 30: MADI IS BACK!!!


PELASIN. LOMAA KAKSI VIIKKOA JOTEN PELASIN, VIHDOIN ♥

Oon ollu helmikuusta 2014 asti tuolla tallilla pyörimässä 5x viikossa ja syksyllä alko koulu, marraskuussa muutin tähän asuntooni ja on ollu läksyjä ja vaikka mitä. Nyt oon tän viikkoo ollu lomalla ja ens viikko vielä. Sims on vaan niin sellanen, et sitä on PAKKO pelata aina se min. 12h putkeen ja arki-iltoina ei tod. oo niin paljon aikaa ja viikonloppusin on sit ollu muuta juttua (=en oo jaksanu tehä ruokaa joten oon heilunu porukoilla ja syöny siellä), ettei oo kerenny pelaamaan. Mut oon kyllä pelannu sit vaikka mitä muita pelejä, koska ne avautuu minuuteissa ja ne myös sulkeutuu ja TALLENTAA minuuteissa. Ja en oo jaksanu pilata päiviäni sillä, et kokeilen toimiiko se sims vai ei. Ku ei oo kivaa tuhlata sitä "vähäistä" vapaa-aikaansa simssiin, jos se kaikki onkii turhaa ku simssin peluu on ku nuoralla kävelyä.

Anyway, luin kans eilen läpi noi muutamat edelliset omat postaukset ja huomasin et tein eilen ihan samoja huomioita ku sillon viimeks ku pelasin. Ja Rogeteillahan pelasin viimeks syksyllä 2013 ku Tulevaisuuteen-lisäri ilmesty o.o Se, et ties et nyt ei tuu enää lisää lisäreitä, kai jotenkii teki sen ettei tehny miel pelata ku ei ollu enää mitään mitä oottaa. Vaikka pelissähän mielikuvituksella pääsee vaikka minne. Mut u know, se tunne ku uus lisäri ilmesty ja sen asenti koneelle! (TS4:sen lisäreihin en koske pitkällä tikullakaan, paitsi jos MIULLE maksettas ni ehkä sitten ;D)

Ja pahottelen, jos oon vähän ruosteessa. Viimeks kunnolla postannu, ja sekii ollu melkein vaan rageemista, viime vuoden keväällä. Samaten meikäläisen tyyli on varmasti muuttunu vähän, oon pyöriny viime kuukaudet Tumblrissa (ei Simsjuttuja kuitenkaan) ja adoptoinu sieltä taas piirteitä itelleni... No, katotaan mitä tästä tulee! :)